Mało kto wie, że pierwszy system
turbodoładowania został opatentowany już w 1905 r. W 1935 r.
pojawił się on w samochodzie ciężarowym, natomiast w 1973 r.
zaczęto go stosować w samochodach osobowych Saab i Lotus.
Obecnie większość pojazdów z
silnikiem diesla i coraz więcej pojazdów z silnikiem benzynowym
posiada turbosprężarki, o które jednak trzeba odpowiednio dbać,
aby nie poczyniły szkód w naszym samochodzie.
![]() |
| Naprawa i regeneracja turbosprężarek |
Objawy uszkodzenia turbosprężarki:
Konieczność regeneracji lub naprawy
turbosprężarki zachodzi w kilku sytuacjach. Jeśli zauważymy, że
moc silnika znacząco się obniżyła lub w pojeździe włącza się
tryb awaryjny pracy silnika. Także barwa spalin, może być
wskazówką, że nasz pojazd potrzebuje pomocy mechanika. Bardzo
jasna, szaroniebieska lub bardzo ciemna barwa będą świadczyły o tym,
że bez regeneracji lub naprawy turbosprężarki dalej nie
pojedziemy.
Wszelkie problemy z pojazdem, a
zwłaszcza świecące się kontrolki powinny nas skłonić do wizyty
u mechanika. Szybka diagnoza i usunięcie usterki to najlepszy
sposób, aby nasz pojazd służył nam przez lata. W przeciwnym razie
możemy doprowadzić do zdecydowanie poważniejszych usterek w aucie.
Serwis samochodowy Hoffman zajmuje się
regeneracją i naprawą turbosprężarek do większości marek
samochodów (m.in. Audi, VW Volkswagen, Hyundai, Peugeot, Citroen, Ford,
Fiat, Mercedes, Skoda, Chrysler, BMW, Nissan, Toyota, Mazda, Renault).
Nasza oferta kierowana jest do klientów
z Rzeszowa oraz pobliskich miejscowości jak Jasło, Tranów,
Brzozów, Strzyżów, Mielec, Boguchwała, Tyczyn, Rudnik, Stalowa
Wola, Sanok.

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz